One thought on “Vårens program ute!

1. Tycker för. borde ha en rejäl vintervandring – i SNÖ alltså. Skåneledens små ‘ludor’ står ju ute året om. Och finns ej ved så är skogen full med torra rensgranar. Anderstorp fälads med tiden fettostora enar är en sevärdhet vid midnatt – i SNÖ! Nåna i styrelsen måtte vara frusna, misstänker vem … för inga snöaktiviteter alls, de senaste åren. Eller besöka Frostavallen, en slumrande plats numer jämfört med folk-vandringarna dit i mellankrigstid och efter. Egen hållplats fanns vid stambanan med stig ditopp och träskidor, yllevantar, stavar i bambu med läderskoningar samt termosar m mackor. Jämte ångtåg och klassiska vagntyper därtill socialt befordrande låga hastigheter. Är det snöstorm (som lillamej begått Fyledalen mfl platser uti!) rekommenderas Kronoskogen vid Ängelholm där ett av Skånes eländigaste granbestånd torde finnas. Kan ju användas till ett av vart – om liberalare styrelsedelar medföljer. Annars fanns ivf innan en bensinstn nästgårds där prima björk kunde inhandlas och övrigt oxå. Sista förslaget plankat från legendariske Gunnar Sandin i en VB-exkursion för några sen. Onämnda parti ifråga hade apropós en vandringsektion som under 70- och 80-talen begick Karpaterna, Pyrenéerna(?) mfl bergskedjor även i Italien och, tror jag, Frankrike. Berätta gärna den var med och utöka anekdotfloran kring Grr! Tidp f snö meddelas via FB el email om intresse aviseras, förslagsvis. Flåtfritt!