Sociala medier

Lunds naturskyddsförening har en hemsida som redovisar föreningens aktiviteter och ger kontaktuppgifter till styrelsen. På hemsidan hittar man också föreningens yttranden samt cyklingstips och en cykelkarta, länkar till fina naturområden med mera.

Föreningen finns också på Facebook, www.facebook.com/lundsnaturskyddsforening. Facebooksidan berättar om de olika föredrag och utflykter som Lunds naturskyddsförening har på gång, och ger länkar till rapporter och pressmeddelanden från Naturskyddsföreningen på riksplanet. På Facebook berättar vi också om andra internationella och nationella nyheter som berör djur, natur, klimat och föreningens andra intresseområden.

Effekt: Vår Facebooksida har drygt 1000 följare, och de inlägg vi publicerar läses regelbundet av ett par hundra personer som ofta gillar inläggen eller läser vidare på de länkar vi ger. Även hemsidan har många besökare, särskilt cykelsidorna.