Cykelturer i Lundabygden

Lundabygden är perfekt för cykelutflykter. Landskapet är platt och har ett väl utbyggt cykelvägnät. I boken Cykelturer i Lundabygden beskriver vi 23 cykelturer som passerar över 200 intressanta platser i Lunds kommun med omnejd. Boken innehåller också en stor karta där intressanta platser, cykelturerna och andra cykelvänliga vägar är inlagda.

Medlemmar kan hämta ett exemplar av boken gratis (ett ex per hushåll, ytterligare ex kostar 50 kr styck). Boken kan inledningsvis hämtas på Fjelievägen 24 A den 1-2 juli kl 15-18 och lördag den 3 juli kl 10-13. Därefter kommer den att finnas på Mårtenstorget den 17 och 24 juli kl 10-13 och troligen några lördagar i augusti. Fler möjligheter ges sedan vid höstens cykelaktiviteter och föreläsningar. OBS: Ta med ditt medlemsnummer, som finns bakpå tidningen Sveriges Natur!

Av praktiska och ekonomiska skäl kan vi inte skicka boken, så om du inte kan hämta den själv får du be någon annan göra det åt dig.