Cykelturer runt Lund

Lunds Naturskyddsförening har tagit fram beskrivningar på sexton cykelturer runt Lund. Vår kortaste tur (19 km) går till Uppåkra och Tirup, den längsta (36 km) följer i spåren av slaget vid Lund 1676. De flesta av turerna är barnvänliga, vilket betyder att de går på cykelbanor eller vägar med låg trafik.

I våras pratade vi med Lunds turistbyrå om vad lundaborna söker när det gäller cykling. Enligt turistbyrån vill folk ha en lagom enkel cykeltur som går utanför Lund och med något att uppleva eller titta på.

Vårt svar är att det finns många trevliga små vägar och många sevärdheter. Läs mera om våra cykelturer runt Lund.