Lunds Fältbiologer drar igång med minifältisar

För våra yngsta medlemmar startar Lunds Fältbiologer nu så kallade minifältisaktiviteter, som riktar sig till barn i åldrarna 6-12. Ledda av en av klubbens medlemmar ger vi oss ut och studerar vår omgivning. Unga som lär unga. Det blir utflykter om någon timme där vi lär oss om arter, miljö och klimat – eller bara njuter av att vara utomhus. Den bakomliggande tanken är att väcka (eller vårda) ett naturintresse och introducera barn till den underbara föreningen Fältbiologerna.

Vi planerar till en början in fyra söndagar med start den 18 oktober, samling kl 10:00 på utsatt plats. Oömma kläder och stövlar rekommenderas. Mer info finns på Facebooksidan “Lunds Fältbiologer”. Vid frågor: kontakta styrelsen på lund@faltbiologerna.se eller ring ordförande Anton på 0729782764.

Anmäl ditt eller ditt barns intresse genom att fylla i anmälningsformuläret

Schema

18/10 Höstlöv. Samling vid parkeringen i nordväst, Lunds reningsverksdammar.

25/10 Svampar. Samling vid Billebjärs naturreservat.

1/11 Fåglar. Samling vid parkeringen i nordväst, Lunds reningsverksdammar.

8/11 Mossor & lavar. Samling vid parkeringen i nordväst, Lunds reningsverksdammar.