Filmtävling för skolelever

Lunds Naturskyddsförening inbjuder i höst alla elever i gymnasiet och mellan- och högstadiet i Lunds kommun till en filmtävling på temat hållbarhet. Varför vill vi nå hållbarhet, hur gör vi det, och hur kan det vara att leva i ett hållbart samhälle? Det vill Naturskyddsföreningen uppmuntra eleverna att fundera på.

Filmerna ska vara 5-10 minuter långa. Om tävlingen får tillräckligt många bra bidrag kommer de fyra bästa klasserna i varje stadium att få priser på 4000, 3000, 2000 och 1000 kr. Filmerna kommer också att läggas ut på Youtube.

Tävlingens slutdatum är den 1 december, men de som vill kan börja filma redan nu.

Mer information för lärare.

Mer information för elever.