Påminnelse om vår filmtävling

Lunds Naturskyddsförening beslutade sig tidigare i år för att inbjuda alla elever i gymnasiet och mellan- och högstadiet i Lunds kommun till en filmtävling på temat hållbarhet. Varför vill vi nå hållbarhet, hur gör vi det, och hur kan det vara att leva i ett hållbart samhälle? Det vill föreningen uppmuntra eleverna att fundera på.

Filmerna ska vara 5-10 minuter långa och ska skickas in före den 1 december. Om tävlingen får tillräckligt många bra bidrag kommer de fyra bästa klasserna i varje stadium att få priser på 4000, 3000, 2000 och 1000 kr. Filmerna kommer också att läggas ut på Youtube. Vi hoppas på ett stort deltagande och många spännande filmer!

Läs mer om vår filmtävling hösten 2021