Vårens program med framtidsfrågorna

Nu finns LNFs program våren 2022 att läsa på nätet. Programmet innehåller bland annat info om det som ordnas på Stadsbiblioteket (nio föreläsningar och en valdebatt), och om de elva andra arrangemang som handlar om allt från mossor till fågelholkar och vårblommor.
I vår har LNF också utökat programskriften med ett temablock om de viktiga framtidsfrågorna. Vilka är utmaningarna i Lunds kommun när det gäller transporter, naturresurser, biologisk mångfald etc? Vad vill vi att politikerna ska göra och inte göra under nästa mandatperiod? Texterna om framtidsfrågor är tänkta att hjälpa våra medlemmar att ställa frågor om detta inför valet.
Den som vill ha fler exemplar av programskriften för att dela ut till intresserade vänner och bekanta är välkommen att höra av sig till någon i styrelsen. Vi har tryckt upp en extra stor upplaga just för att kunna öka spridningen utanför de egna medlemmarnas led.