Föreningen växer kraftigt

Naturskyddsföreningen har under hösten fått en mängd nya medlemmar. På riksplanet har medlemsantalet ökat med 20.000, och lokalt har Lunds Naturskyddsförening fått över 600 nya medlemmar. Det sammanlagda antalet medlemmar i Lunds Naturskyddsförening närmar sig nu 4.200 personer.

Den stora ökningen beror sannolikt dels på att den nya regeringen prioriterat ned klimat-och miljöarbetet så kraftigt, dels på det magra resultatet av FN:s klimatförhandlingar i november. Detta har hos många människor ökat känslan av att det är bråttom att engagera sig för miljön och klimatet. Ju fler medlemmar som finns i Naturskyddsföreningen, desto mer ökar också föreningens möjligheter att påverka politiken i riktning mot ett klimatneutralt och hållbart samhälle.