Cykelturer i Lundabygden

Lundabygden är perfekt för cykelutflykter. Landskapet är platt och har ett väl utbyggt cykelvägnät. I boken Cykelturer i Lundabygden beskriver vi 23 cykelturer som passerar över 200 intressanta platser i Lunds kommun med omnejd. Boken innehåller också en stor karta där intressanta platser, cykelturerna och andra cykelvänliga vägar är inlagda.

Medlemmar kan hämta ett exemplar av boken gratis (ett ex per hushåll). Boken kan hämtas vid höstens cykelaktiviteter och föreläsningar. OBS: Ta med ditt medlemsnummer, som finns bakpå tidningen Sveriges Natur eller på vårt medlemsblad!

Av praktiska och ekonomiska skäl kan vi inte skicka boken, så om du inte kan hämta den själv får du be någon annan göra det åt dig.

Vår cykelbok finns också i bokhandeln och kostar då runt 100 kr.